•  - روسو، ژان ژاک، امیل/۴۳۹ ↑
  • -روسو، ژان ژاک، امیل/۴۳۹ ↑
  •  -ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل/۴۵۵ ↑
  •  - همو در کتاب خود دوره جوانی را ترسیم می کند ومعتقد است خوب نیست مرد تنها بماند سپس«سوفی» را به عنوان زن ایده آل امیل در نظر می گیرد و جنبه های ارتباطی زن و مرد را در این قالب مطرح می سازد. روسو ژان ژاک، امیل یا آموزش و پرورش/۴۳۰

زن خیالی در این داستان ↑

  •  - آکین سوزان مولر،زن از دیدگاه فلسفه سیاسی غرب /۱۵۱-۱۶۲با تلخیص ↑
  •  - بر اساس نگرش مکانیکی برخی اندیشمندان، دنیا به دو گروه تعقلی و غیر تعقلی تقسیم می شود.دنیای عینی و آنچه که بر اساس خرد عمل می کند و قابل توضیح است،سازنده دنیای تعقلی است.آنچه به دنیای ذهنی،ارزش اخلاقی،نظریات زیبا شناسی و عواطف مربوط می شود دنیای غیر تعقلی را می سازد،که نسبت به دنیای تعقلی،ثانویمحسوب می شود.

از دیدگاه اندیشمندان و بشر دوستان دوره روشنگری،زنان متعلق به این دنیای غیر تعقلی و ثانویه اند.بررسی نزدیک و دقیق آثار این دوران نشان می دهد که وقتی صحبت از ‌اطلاق«‌حقوق طبیعی»به جامعه بشری می شد،منظور از این جامعه،مردان به خصوص مردان صدر خانواده مالک بود و نه زنان و بردگان. ↑

  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/۴۷۷ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل /۴۳۵ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل /۴۵۴ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل/۴۷۸-۴۷۷ ↑
  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/۴۵۴ ↑
  •  - لازم به ذکر است در نگرش روسو برابری مردان با یکدیگر به دلیل نیاز به نیروی کار (کارگر)از بین می رود. ↑
  •  - آکین سوزان مولر، زن از دیدگاه فلسفه سیاسی غرب /۱۴۳ ↑
  •  - روسو، ژان، ژاک، امیل /۴۵۰ ↑
  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/ ۴۵۲ ↑
  •  - روسو، ژان، ژاک، امیل /۴۵۴ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل /۵۰۸ ↑
  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/۵۰۹-۵۰۸ ↑
  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/۴۷۸ ↑
  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/۴۸۸-۴۸۹ ↑
  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/۵۰۸ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل/ ۴۴۶-۴۴۷و۴۸۸ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل /۴۸۸ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل/۴۴۴ ↑
  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/۵۰۷ ↑
      •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل /۲۹-۳۰ همو شیردهی به کودک را جزو وظایف مادر می داند و به مردان هشدار می دهد که همسرتان وقتی را که برای شیر ندادن به کودکان بدست می آورند صرف دیگری نکنند! ولی اگر مادران زحمت شیر دادن به بچه هایشان را قبول نمایند، اخلاقیات و آداب زندگی خودبخود اصلاح خواهد شد، احساسات طبیعت دوباره در تمام قلب ها بیدار خواهد گردید و کشور دوباره پرجمعیت خواهد شد، پس همه چیز بستگی به این نکته دارد. روسو، ژان ژاک، امیل /۳۰-۳۲ ↑

    ( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک،امیل /۳۷-۳۲ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک،امیل /۳۶ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل /۱۱۳ ↑
  •  - روسو، ژان ژاک، امیل/۶۹۷۰ ↑
  •  -ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل/۴۳۸ ↑
  •  - آکین سوزان مولر، زن از دیدگاه فلسفه سیاسی غرب /۱۷۴ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل/۲۸۷ ↑
  •  - ر.ک: روسو، ژان ژاک، امیل /۲۸۷ ↑
  •  - نیچه در سال ۱۸۴۴ در روکن واقع در لایپزیک پروس بدنیا آمد. پدر و اجداد مادریش همگی کشیش بودند وی در سال ۱۸۵۴ به دبیرستان وارد شد در سال ۱۸۶۴ در دانشگاه بن به تحصیل در رشته الهیات پرداخت ولی در سال ۱۸۶۵ تحصیل را بدلیل از دست دادن ایمانش در مسیحیت رها کرد. همو معتقد بود تنها یک مسیحی وجود دارد و آن مسیح می باشد.در ضمن اعتقاد داشت مرگ یک ملت در مردن آرمان ها و ارزش های انسانی اوست و نفوذ مذهب را باعث نابودی پیشرفت می دانست وی معتقد بود مذهب زاده خیال است. همو در سال ۱۹۰۰ چشم از جهان فروبست.آثار نیچه در زمان حیاتش و پس از آن تأثیر زیادی برجنبش فلسفی، ادبی، فرهنگی و سیاسی قرن بیستم گذاشت.از آثار بازمانده ی او که پس از مرگ چاپ شد دجال و بنگر مرد را و همچنین یادداشتهای او برای خواست قدرت هستند که شاگرد و دوست وفادارش پترگاست، آن ها را ویراست و چاپ کرد.نیچه فریدریش، فراسوی نیک و بد، پیشدرآمد فلسفه آینده/ص هفت تا دوازدهم مقدمه اثر سیلیس ماریا، اوبرانگادین، ژوئیه ی ۱۸۸۵ ↑
  •  - نیچه اخلاق را در ذیل فلسفه قرار می دهد و می کوشد تا از ارزشگذاری های اخلاقی بگذرد و ارزش ها را پیشاپیش مفروض نداند. به گمان وی تمام بد فهمی های فلسفی تا زمان وی بدین خاطر است که ارزش های اخلاقی پایگاه فیلسوفان برای روانه شدن به سوی«حقیقت»بوده است و او نخستین متفکری است که ارزش های اخلاقی را امری نسبی و مربوط به«چشم انداز»بشری ما از جهان می انگارد.«برگذشتن» از اخلاق به معنای توانایی نگریستن به آن چه که هست و چشم گشودن به چیستی آن است. نیچه، فراسوی نیک و بد/۶۴(پاورقی مترجم) ↑
  •  - نیچه، فراسوی نیک و بد/۱۰۶ ↑
  •  - نیچه، فراسوی نیک و بد/۱۰۷ ↑
  •  - ر.ک: نیچه، فراسوی نیک و بد/۱۲۵ ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...