نمره آزمودنی در متغیر دوم
 مجموع

۳-۸-۲-۲)آزمون کای اسکوور

این آزمون حهت بررسی وجود همبستگی بین نسبتهای مشاهده شده در جامعه آماری با نسبتهای مورد انتظار مورد استفاده قرار می گیرد. نسبتهای مورد انتظار در این تحقیق برای هر کدام گزینههای خیلی زیاد، زیاد، متوسط، کم و خیلی کم، ۲۰ درصد در نظر گرفته شد (نسبتهای برابر برای تمام گزینه ها). فرض صفر در این مورد عدم اختلاف مؤثر بین نسبتهای مشاهده شده با نسبتهای مورد انتظار بود. به همین علت به این روش آزمون جداول توافقی کای اسکوور نیز گفته می شود که با بهره گرفتن از فرمول زیر محاسبه می شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

X2: کای اسکوور
Ci: مقادیر مورد انتظار
Co: مقادیر مشاهده شده
جهت رد یا قبول فرض صفر از مقایسه مقادیر X2 محاسبه شده با مقادیر جدول X2 در سطح احتمال ۰۵/۰ و ۰۱/۰ استفاده شد. هرگاه X2 محاسبه شده بزرگتر از X2 جدول باشد H0 رد شده و H1 قبول میشود در غیر این صورت H1 رد میشود. هرگاه میزان P- value از ۰۵/۰ بیشتر باشد فرض H0 رد و غیر این صورت پذیرفته خواهد شد.

۳-۸-۲-۳) تجزیه واریانس یک طرفه (ANOVA)

جهت تعیین اختلاف مؤثری بین میانگین انواع اقدامات پلیس در جذب گردشگر و تعیین عوامل با تأثیر بیشتر از تجزیه واریانس یک طرفه استفاده گردید.
به منظور تسهیل و تسریع محاسبات آماری از نرم افزار آماری SPSS Ver.21 استفاده گردید.

۳-۹) خلاصه فصل ۳

در این تحقیق اطلاعات مورد نیاز از طریق تکمیل پرسشنامه از پیش طراحی شده بدست آمد. برای سنجش پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که پایایی پرسشنامه بدو ورود ۹۵ /۰ و پایایی پرسشنامه بعد از ورود ۹۷ /۰ بدست آمده است .جامعه آماری کل گردشگرانی که در طی سال ۱۳۹۱ از مراکز گردشگری استان دیدن نمودند، بود، از این تعداد ۳۶۰ نفر گردشگر داخلی و خارجی بطور تصادفی انتخاب شدند در این تحقیق پنج عامل اقدامات حفاظتی و امنیتی پلیس، رفتار و منش پلیس، گشت پلیس در مکان های گردشگری، پایگاه های پلیس در مکان های گردشگری و اقدامات ترافیکی و روان سازی ترافیک مورد بررسی قرار گرفت.
فصل چهارم:
نتایج پژوهش

 

فصل چهارم:نتایج پژوهش

جامعه آماری در این پژوهش کل گردشگرانی بودند که در سال ۱۳۹۱ از مراکز گردشگری استان دیدن نمودند که از این تعداد ۳۶۰ نفر گردشگر داخلی و خارجی بطور تصادفی انتخاب شدند.

۴-۱)تحلیل توصیفی داده ها

از کل ۳۶۰ گردشگر مورد بررسی در این تحقیق، ۸/۱۲ درصد (۴۶ نفر) گردشگر خارجی و ۲/۸۷ درصد (۳۱۴ نفر) گردشگر داخلی بودند (نمودار ۴-۱). همچنین ۴/۶۸ درصد گردشگران مرد و ۶/۳۱ درصد آنها نیز زن بودند.

 
نمودار ۴-۱: توزیع فراوانی گردشگران مورد بررسی بر حسب داخلی یا خارجی بودن آنها.

۱/۲۶ درصد از گردشگران خارجی دارای ملیت عراقی بودند که بیشترین فراوانی را در بین گردشگران خاجی به خود اختصاص داد. همچنین ۷/۲۱ درصد از گردشگران خارجی دارای ملیت ترکمنستانی بودند که از نظر فراوانی در بین گردشگران خارجی در رتبه دوم قرار داشت. گردشگران با ملیت آذربایجان، ترکیه، چین، هند، کویت، عربستان، پاکستان و آلمان در رتبه های بعدی فراوانی قرار گرفتند (نمودار ۴- ۲).

 
نمودار ۴- ۲: توزیع فراوانی گردشگران خارجی مورد بررسی بر حسب ملیت آنها.

در بررسی انگیزه گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی قزوین، ۳/۵۷ درصد گردشگران، دیدار از آشنایان و دوستان را علت اصلی مسافرت خود را عنوان نمودند که بیشترین فراوانی را در انگیزه گردشگری به خود اختصاص داد. انگیزه مسافرت ۳/۲۴ درصد گردشگران، تفریحی و سیاحتی بود که از نظر فراوانی در رتبه دوم قرار داشت. انگیزه زیارتی و درمانی به ترتیب در رتبه های بعدی فراوانی انگیزه گردشگری را داشت (نمودار ۴-۳).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...