فایل های مقالات و پروژه ها – “شناسایی عوامل کلید ی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکده ها و مراکز آموزش عالی تهران” – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
در نتیجه این تحقیق مؤلفه تعهد به مشارکت رابطه معنادار و سهم تقریبا کاملی در واریانس مدیریت دانش داشت و رابطه دیگر مؤلفه ها یعنی مؤلفه های سازگاری ، انطباق پذیری و مأموریت معنادار نبوده و درصد بسیار کمی از این واریانس را به خود اختصاص داده بودند که حتی قابل چشم پوشی نیز بودند .
-
- رهنورد و محمدی(۱۳۸۹) در تحقیق “شناسایی عوامل کلید ی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکده ها و مراکز آموزش عالی تهران” به بررسی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در مراکز آموزش عالی تهران پرداختهاند . آن ها با بررسی عوامل کلید ی موفقیت مدیریت دانش به این نتیجه رسیده اند که این عوامل در دانشکده ها و مؤسسات آموزش عالی تهران عبارتند از : توسعه منابع انسانی ، جهت گیری استراتژیک دانایی محور ، زیر ساخت سیستمهای اطلاعاتی ، فرهنگ مشارکتی ، الگوگیری ، ارزیابی و انتقال دانش ، و درگیری افراد. همچنین نتایج این تحقیق نشان میدهد که رتبه عامل” توسعه منابع انسانی “بالاتر از همه بوده وتوجه دانشگاه ها به این عامل به عنوان یک عامل کلیدی ضروری است . به علاوه ، هر چند عامل “الگوگیری” پایین ترین رتبه را نشان میداد ، اما باید توجه داشت که با گسترش رقابت جویی اهمیت این عامل ارتقاء خواهد یافت .
-
- پروانه مراد ( ۱۳۸۷)، در پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان “بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و موفقیت مدیریت دانش در شرکت ره شهر” به بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با موفقیت مدیریت دانش پرداخته است . او شاخص موفقیت مدیریت دانش را اثر بخشی سازمانی در نظر گرفته است . برای اثر بخشی سه مؤلفه مزیت رقابتی و نو آوری و رشد بیان کردهاست . او فرهنگ سازمانی را یک متغیر تعدیل کننده در رابطه بین مدیریت دانش و مؤلفه های اثر بخشی سازمان مورد بررسی قرار داده است . در این تحقیق او انواع فرهنگ سازمانی را به چهار بخش گروهی ، دموکراسی ، بازار و سلسله مراتبی تقسیم میکند.
نتایج این پژوهش نشان میدهد که تنها فرهنگ سازمانی از نوع گروهی در رابطه بین مدیریت دانش و رشد ( از مؤلفه های اثر بخشی سازمان ) اثر تعدیل کنندگی دارد . همچنین رابطه بین مدیریت دانش و مؤلفه های اثر بخشی سازمانی ( مزیت رقابتی ، نوآوری و رشد ) مثبت ارزیابی شد . این تحقیق فرضیات فرعی خود را تأیید میکند ، به این صورت که مدیریت دانش رابطه مثبتی با مزیت رقابتی دارد و بیان میدارد که مزیت رقابتی پایدار در مدیریت دانش میباشد . هر اندازه مدیریت
-
- Taci ↑
-
- Explicit ↑
-
- Odell ↑
-
- Grayson ↑
-
- Solow ↑
-
- Grant ↑
-
- Nonaka ↑
-
- Takeuchi ↑
-
- Von krogh ↑
-
- Sallis ↑
-
- Hibbard ↑
-
- Wiig ↑
-
- Bose ↑
-
- Bose ↑
-
- Knowledge gap ↑
-
- Strategic gap ↑
-
- Create knowledge ↑
-
- Capture knowledge ↑
-
- Refine knowledge ↑
-
- P.O.Stenier ↑
-
- Stigel ↑
-
- Mundel ↑
-
- Mori Ensorth ↑
-
- Newl Smith ↑
-
- Role clarity ↑
-
- Competency ↑
-
- Environment ↑
-
- Values ↑
-
- Perference ↑
-
- Reward ↑
-
- Grant ↑
-
- Porter ↑
-
- The knowledge chain ↑
-
- Delphi Consulting Group ↑
-
- Dimattia ↑
-
- Oder ↑
-
- Haines ↑
-
- Haines ↑
-
- Dubitzky ↑
-
- Van der spek ↑
-
- Spij Kervet ↑
-
- Davenport ↑
-
- Mong-Yuan Chang , et al. ↑
-
- Mong-Yuan Chang , et al. ↑
-
- Prusak ↑
-
- Knowledge-based theory ↑
-
- Roberts ↑
-
- Community of practice ↑
-
- Intellectual property ↑
-
- Best practice ↑
-
- Marksbench ↑
-
- Acquisition ↑
-
- Exploitation ↑
-
- Acquisition ↑
-
- Exploitation ↑
-
- Dynamic capabilities ↑
-
- Explicit ↑
-
- Implicit ↑
-
- Polonyi ↑
-
- Knowing about ↑
-
- Know – how ↑
-
- Knowing about ↑
-
- Know – how ↑
-
- Socialization,Externalization,Combination,Internalization ↑
-
- Brown ↑
-
- Duguid ↑
-
- Brown ↑
-
- Duguid ↑
-
- Hicks ↑
-
- American Productivity & Committee ↑
-
- Denham Grey ↑
-
- Angus Maddison ↑
-
- Jean Fouraste ↑
-
- Agricola ↑
-
- De re Metalica ↑
-
- Quesnay ↑
-
- Lelittre ↑
-
- Larousse ↑
-
- Adam Smith ↑
-
- Karl Marx ↑
-
- Adam Smith ↑
-
- Karl Marx ↑
-
- Albert Aftaion ↑
-
- Sumanth ↑
-
- P.O.Stenier ↑
-
- Stigel ↑
-
- Mundel ↑
-
- Davis ↑
-
- Fabricant ↑
-
- Total Factor Productivity ↑
-
- Add Value ↑
-
- Total productivity ↑
-
- Individual ↑
-
- Individual ↑
-
- Organizational ↑
-
- Sectoral ↑
-
- National ↑
-
- Kaydos ↑
-
- Organizational performance ↑
-
- Effectiveness ↑
-
- Efficiency ↑
-
- Tangen ↑
-
- Robbins ↑
-
- Paritchard ↑
-
- Drucker ↑
-
- Role clarity ↑
-
- Competency ↑
-
- Environment ↑
-
- Competency ↑
-
- Environment ↑
-
- Values ↑
-
- Perference ↑
-
- Reward ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 11:30:00 ق.ظ ]
|