-۰٫۴۷۳۶

-۰٫۹۷

۳٫۷۹۰۴

۲۵۶

-۰٫۳۴۹۹

-۰٫۰۵۱۳

۴٫۹۰۸۷

۳۰

۶۰۰,۰۰۰

۹۵

-۰٫۶۰۳۱

-۰٫۶۴۸۵

۲٫۶۴۷۵

۵۰

۱۰۰,۰۰۰

۱۰۶

-۰٫۲۲۵۶

-۰٫۱۵۶۴

۳٫۸۸۷۶

۱۰۰

۲۰۰,۰۰۰

۱۶۱

-۰٫۲۰۸۹

-۰٫۰۷۸۷

۳٫۷۶۳۷

جدول۴‑۱ - مقدار پارامترهای ‍‍PSO
پیکربندی سخت‌افزاری
نتایج به دست آمده در این بخش هم برای الگوریتم PSO است و هم برای آزمون کای[۱۳۰] که از آن برای اعتبار سنجی و مقایسه در این پژوهش استفاده می‌شود. اما با توجه به اینکه آزمون کای در حالت استادارد به صورت توزیع شده نیست عملا مشخصات استقرار[۱۳۱] دو الگوریتم متفاوت است. اگرچه برای آنکه مقایسه معتبر باشد منابع پردازشی[۱۳۲] و ذخیره‌سازی[۱۳۳] که در دسترس دو الگوریتم بوده به صورت یکسان مستقر و پیکربندی شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

برای حالتی که آزمون کای روی داده‌ها اجرا می‌شود یک کامپیوتر با این مشخصات استفاده شد : CPU intel Xeon 1 core, 1 GB of RAM, 10 GB of H.D.D. برای محاسبه پله‌های بعدی به همین اندازه به این منابع اضافه می‌شد. به عنوان مثال برای محاسبه پله چهارم مشخصات کامپیوتر مورد استفاده از این قرار است: CPU intel Xeon 4 core, 4 GB of RAM, 40 GB of H.D.D.
این مشخصات برای الگوریتم PSO نیز برقرار بود تنها تفاوت آنحا بود که هنگام افزایش منابع به جای اضافه کردن به منابع یک کامپیوتر[۱۳۴] یک کامپیوتر جدید با همین مشخصات به سیستم اضافه می‌کردیم[۱۳۵]. بنابراین سیستم اولیه برای PSO‌ و آزمون کای یکسان بود اما در پله چهارم PSO دارای ۴ ایستگاه کاری (مرتبط از طریق شبکه LAN با سرعت ۱۰۰۰Mbp/s) است در حالی که آزمون کای روی یک ایستگاه کاری با مشخصات CPU intel Xeon 4 core, 4 GB of RAM, 40 GB of H.D.D اجرا شد.
مجموعه داده
مجموعه داده‌ی مورد استفاده در این پژوهش پُست‌های منتشر شده در پایگاه اطلاعاتی TheVerge[136] از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۳ تا ۸ نوامبر ۲۰۱۳ می‌باشد که به طور اختصاصی به بررسی و نقد گوشی‌های تلفن همراه می‌پردازند. این پایگاه اطلاعاتی مانند یک شبکه اجتماعی شامل گفتگوهای فعال بین کاربران است که بستر مناسبی برای تحلیل رفتار اجتماعی است که در یافتن گرایش عمومی موثر خواهد بود.
نتایج
مقادیر محاسبه شده برای پارامترهای PSO در بازه‌های مشخصی قرار گرفته‌اند. با رسم این مقادر روی نمودار متوجه می‌شویم که این مقادیر دارای نقاط تجمعی هستند(شکل ۴-۱). این نقاط تجمع نشان می‌دهند که عموما نتایج بهینه زمانی به دست آمده‌اند که r1 و r2 در این محدوده قرار داشته‌اند بنابراین شروع خوبی برای الگوریتم خواهند بود.
شکل ۴‑۱- مقادیر پارامترهای r1 و r2
در شکل ۴-۲ نمودار سرعت برآیند کل ذرات محاسبه شده است. این نمودار نشان می‌دهد که در تمام زمان محاسبه گرایش بلاگستان مکان ذرات در حال تغیر نیست. به این معنی که برخی پست‌ها تاثیری بر تغییر گرایش در بلاگستان نداشته‌اند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...