۳-۴- نمونه پژوهش ۳۷
۳-۵- فرایند تحقیق ۳۷
۳-۶- ابزار گردآوری اطلاعات ۳۹
۳۹
۳۹
۳۹
محدودیتهای تحقیق ۴۰

۳-۸- ملاحظات اخلاقی ۴۰
۳-۹-روش های آماری ۴۰
فصل چهارم: تحلیل داده ­ها
۴-۱- مقدمه ۴۱
۴-۲-آمار توصیفی ۴۱
۴-۳- بررسی نرمال بودن داده ها و اختلاف بین گروه ها قبل از اجرای برنامه تمرینی ۴۲
۴-۴-یافته­های استنباطی ۴۳
۴-۵- فرضیه ­های پژوهش ۴۳

فصل پنجم: نتیجه ­گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه ۵۰
۵-۲-خلاصه پژوهش ۵۰
۵-۳- بحث و بررسی ۵۲
۵-۴- پیشنهادات پژوهش ۵۶

فهرست منابع…………………………………………………………………………………………………………….۵۷
ضمائم………………………………………………………………………………………………………………………۶۳
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………….۷۲
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۴-۱ . اطلاعات توصیفی گروه ­های تحقیق در پیش­آزمون، پس­آزمون، یادداری و انتقال……………………………..۴۱
جدول ۴-۲٫ نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف………………………………………………………………………….۴۳
جدول ۴-۳٫ نتایج آزمون تحلیل واریانس دو طرفه پس­آزمون……………………………………………………………۴۳
جدول ۴-۴٫ نتایج آزمون تحلیل واریانس دو طرفه آزمون یادداری……………………………………………………….۴۵
جدول۴-۵٫ نتایج آزمون t مستقل ………………………………………………………………………………………..۴۷
جدول ۴-۶٫ نتایج آزمون تحلیل واریانس دو طرفه آزمون انتقال………………………………………………………….۴۸
جدول۴-۷٫ نتایج آزمون t مستقل گروه­ ها در آزمون انتقال……………………………………………………………….۴۹
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار۴-۱٫ پیشرفت گروه­ ها از پیش­آزمون تا پس­آزمون…………………………………………………………………۴۲
نمودار ۴-۲٫ اثر متقابل نوع کانون توجه و نوع سبک شناختی در پس آزمون……………………………………………….۴۴
نمودار ۴-۳٫ اثر متقابل نوع کانون توجه و نوع سبک شناختی در آزمون یادداری………………………………………….۴۶
نمودار ۴-۴٫ اثر متقابل نوع کانون توجه و نوع سبک شناختی در آزمون انتقال…………………………………………….۴۸
فصل اول:
کلیات پژوهش
۱-۱-مقدمه
موضوع اکتساب مهارت و عواملی که احتمالا آن را تحت تاثیر قرار می­دهد از دیرباز مورد توجه مربیان ورزشی بوده است. به نظر می­رسد که عواملی نظیر انگیزش ، توجه ، آمادگی جسمانی و روانی در اکتساب مهارت از اهمیت زیادی برخوردارند. در مباحث یادگیری حرکتی به متغیر­ها و عوامل زیادی اشاره شده است که در فرایند یادگیری مهارت­ های حرکتی و نحوه ­اجرای آ­ن­ها تاثیر می­گذارند. در این میان توجه[۱] یکی از اجزای مهم و اساسی در آموزش مهارت­هاست. اگرچه تلاش زیادی برای تعریف واژه توجه صورت گرفته است اما هنوز معنای روشن و قابل فهمی برای آن ارائه نشده است. به طور کلی توجه به معنای قابلیت فرد در پردازش است (مگیل، ۱۳۸۶؛ اشمیت و رایسبرگ، ۲۰۰۸). توجه می ­تواند به سمت یک عامل درونی و یا یک عامل بیرونی در اجرای حرکات و تکنیک­ها معطوف شود. در بیشتر تحقیقات تعریف درونی[۲] شامل دستورالعمل­های متفاوتی برای آزمودنی­ها، جهت توجه کردن بر چگونگی اجرای یک حرکت می­باشد. تعریف بیرونی[۳] متفاوت­تر است و در آن اغلب از آزمودنی­ها خواسته می­ شود که روی موضوعی که در اطراف آن­ها وجود دارد و یا به بعضی از نتایج عملکردشان توجه کنند (ولف، ۱۳۸۸).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

از دیگر عوامل مهم در خصوص یادگیری، تاثیر تفاوت­های فردی[۴] است. یکی از مهم­ترین تفاوت­های فردی سبک­های شناختی و یادگیری[۵] افراد است. اکتساب مهارت ­ها در روش­های متفاوت، به علت سبک­های شناختی و یادگیری، متفاوت است. مطالعات انجام شده در این زمینه بیانگر ‌این نکته است که افراد دارای تفاوت­های فردی مهمی‌ در زمینه مسائل شناختی هستند که در حل مشکلات و تصمیم‌گیری به آن­ها اتکا می‌کنند؛ در واقع سبک­های شناختی عبارت­اند از طریقی که شخص موضوعات را ادراک می­ کند، اطلاعات را به خاطر می­سپارد، درباره مطالب می­اندیشد و مسائل را حل می­ کند (امامی پور و شمس، ۱۳۸۶).
این روش­ها بسیار متنوع­اند و مهمترین آن­ها عبارت­اند از روش­های وابسته و ناوابسته به زمینه، تکانشی و تاملی روش­های همگرا و واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده (ویتکین و گودیناف[۶]، ۱۹۷۶؛ کلب[۷]، ۱۹۸۵، ۲۰۰۲). یکی از سبک­های شناختی که اخیرا توجه زیادی را به خود جلب کرده است، سبک مستقل از زمینه و وابسته به زمینه[۸] است. بنابر مطالب ذکر شده توجه یک فرایند شناختی است که کانونی کردن آن (درونی و بیرونی) برای اجرای موفقیت آمیز در ورزش حائز اهمیت است. لذا با توجه به تاثیر اجتناب ناپذیر سبک شناختی در دریافت و پردازش اطلاعات، در تحقیق حاضر سعی می­ شود تا دستورالعمل­های نوع کانون توجهی در ارتباط با نوع سبک شناختی افراد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
۱-۲-بیان مسئله

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...